Alle Beiträge von wordpress_user

Who’s blind

Text: Peter Huntenburg / Musik: Paul Alexander Jost

Es gab Zeiten, in denen innerhalb der Kirche philosophische Fragen und Fragen des „rechten Glaubensweges“ ausschließ-lich durch Gespräche und Dispute entschieden wurden. Eine Überprüfung der gefundenen Antworten an der Wirklichkeit fand nicht statt und wurde als Ketzerei angesehen. Auch heute ist es noch oft üblich, sei es an Stammtischen, häufig in der Politik, Behauptungen aufzustellen, ohne sich darum zu küm-mern, wie die Wirklichkeit aussieht.
A COLD AND DREARY WINTER’S DAY IN DECEMBER FIFTY-TWO TEN FRIARS MET THE GAME TO PLAY THEY CALL „ACADEMIC DISPUTE“. „THE SUBJECT WE WILL TALK ABOUT IN WINTER FIFTY-TWO IS: HOW MANY TEETH WE ALL CAN COUNT IN THE MOUTH OF A HORSE OR TWO“.

THESE WORDS THE ELDEST FRIAR SAID IN WINTER FIFTY- TWO AND WITH A SIGN OF GRACIOUSNESS HE STARTED THE DISPUTE. THESE WORDS…

„WHAT YOU CAN SEE“, ONE FRIAR TOLD,“IS NOT AS WHAT CAN BE“. „IT’S GOD’S INTENTION“, IT WAS HEARD, „DON’T GRUMBLE AND AGREE THAT HE IN ALL HIS GLORY DID WELL IN SEVEN DAYS. STOP, STOP, WE KNOW THE STORY, DISCUSS AND FIND A WAY!“

THESE WORDS…

„WHEN HORSE ARE EATING GRASS OR HAY“, ANOTHER MONK BEGAN, „THERE ARE FOURTEEN TEETH, BUT I DARE TO SAY THERE ARE MORE WHEN A HORSE DOES NEIGH.“ AND THE NEXT OF THE BROTHERS, GIGANTIC AND STOUT, HE LAUGHED AND SAID: „DON’T BOTHER, THERE’S NO TOOTH IN HIS MOUTH.“

THESE WORDS…

A SOFTLY VOICE CAME FROM BEHIND: „THERE’S SOMETHING I DON’T KNOW“, (HE WAS THE YOUNGEST, HE WAS BLIND), „WHY CAN’T WE SIMPLY GO INTO THE STABLE, HAVE A LOOK INTO THE MOUTH OF A HORSE, LET’S SEE!“ A VOICE LIKE ROARING THUNDER CRIED: „TAKE HIM, THAT’S HERESY!“

THESE WORDS THE ANGRY FRIARS CRIED IN WINTER FIFTY-TWO AND WITHOUT ANY GRACIOUSNESS THEY ENDED THE DISPUTE. THESE WORDS…

The Lady of Corvic

Text: Peter Huntenburg / Musik: PaulAlexander Jost / Bearbeitung: Ralf Veith

Höfische Liebe zur Ritterzeit, auch Minne genannt, gründete auf den moralischen Werten Treue, Ehre, Beweise der Liebe durch Kampf, geistiges Verstehen und unbedingtes Zusammenhalten innerhalb der Verwandtschaft oder einer Gemein-schaft. Triebhaftigkeit galt nichts. Wenn der Trieb durchbrach, wurde die Schwere des Vergehens durch Tötung des Missetäters/der Missetäterin, durch Kriege oder durch ein Machtwort des Königs oder der Kirche entschieden.

König Artus heiratet Guinevere. Guinevere und Sir Lancelot verlieben sich, aber alles geschieht heimlich. Lancelot ist unterwegs, um Abenteuer zu bestehen. Die Jungfrau von Corvic liebt Lancelot ebenfalls. Sie lockt ihn nachts in ihr Schloss unter dem Vorwand, sie sei Guinevere. Lancelot, blind vor Liebe, bemerkt die Täuschung erst am nächsten Morgen. Das Kind dieser Nacht wird der spätere Gralsritter Galahad.
‚TWAS EARLY IN THE MORNING LIGHT, SIR LANCELOT LAY ASLEEP. THE VERY FINE LADY AT HIS SIDE SAT UP AND BEGAN TO WEEP. SIR LANCELOT THE LADY KISSED, HE SAID: „I HAVE TO GO, THE NIGHT WAS DARK, I HAVEN’T SEEN YOU’RE NOT GUINEVERE,I LOVE HER SO.“

SIR LANCELOT, SIR LANCELOT TELL ME WHAT HAVE I DONE, YOU KISSED ME AND I LOVE YOU SO, BUT TOMORROW YOU ARE GONE. SIR LANCELOT, SIR LANCELOT TELL ME WHAT HAVE I DONE, YOU SLEPT WITH ME ‚TIL MORNING LIGHT, BUT TOMORROW YOU ARE GONE.

THE FAMOUS KNIGHT HE SAID GOOD-BYE TOOK WEAPON, HORSE AND SWORD. HE DIDN’T LOOK BACK AND HE HE DIDN’T TRY TO FIND A LOVELY WORD. THE OTHER YEAR A BOY WAS BORN, THE LADY WAS SO GLAD. „IF YOU NEVER COME BACK, DEAR LANCELOT, I CALL HIM GALAHAD“

SIR LANCELOT, SIR LANCELOT…

„MORE THAN ONE THOUSAND YEARS LATER THE MONKS OF TINTERN ABBEY DISCOVERED THE LADY’S GRAVE. BENEATH THE COFFIN THEY FOUND THE LATIN INSCRIPTION:“HERE LIES THE LADY OF CORVIC, WHO HAD FALLEN IN LOVE WITH SIR LANCELOT OF THE LAKE. SHE DIED IN SADNESS. MAY SHE REST IN PEACE.“

SIR LANCELOT, SIR LANCELOT…